Gå till innehåll

Våra digitala tjänster

Det ska vara lätt att sköta administrativa ärenden digitalt hos oss  – både för dig och för medarbetarna.

  • Enkel administration av tjänstepensioner och försäkringar
  • Smidiga digitala val för medarbetarna
  • Kostnadsfri rådgivning

Enkel administration av tjänstepensioner och försäkringar

Med Skandia Företag administrerar du som arbetsgivare enkelt dina medarbetares tjänstepensioner och försäkringar hos oss – allt samlat på ett ställe. 

Den kostnadsfria tjänsten ger dig en bra översikt av företagets försäkringar och fakturor. Du kan också snabbt och enkelt ändra lön, anmäla nya medarbetare och anmäla frånvaro när en medarbetare blir sjuk eller är föräldraledig.

Upptäck Skandia Företag

Digital rådgivning

Vi ger digital rådgivning åt dina medarbetare som har något av våra tjänstepensionspaket.

Medarbetarna gör sina tjänstepensionsval genom att svara på frågor i en digital guide: de väljer hur pengarna ska placeras och om de vill ha efterlevandeskydd för sin familj. Baserat på familjesituation och ekonomiska behov ger vi anpassade råd. Valen signerar de enkelt med hjälp av mobilt BankID eller BankID.

Löneväxla digitalt

De medarbetare som löneväxlar kan göra sina individuella val online hos oss: med hjälp av vår digitala plattform kan de bestämma hur de vill placera sina inbetalningar och hur stort belopp de vill sätta av per månad. 

Valen signerar medarbetarna enkelt med hjälp av BankID eller mobilt BankID.

Löneväxling – byt lön mot extra pension

Våra rådgivare hjälper dig vidare

  • Kostnadsfri företags­råd­giv­ning som utgår från ditt företags behov och önskemål
  • Med rätt personalförmåner blir du en attraktiv arbetsgivare
  • Våra kunder ger vår rådgivning 5,5 av 6 i betyg*
Boka rådgivning

*Kund­nöjdhet vid råd­givning i genomsnitt i vår senaste årliga kund­undersökning (2020). 

Vanliga frågor

Alla frågor och svar