Gå till innehåll

Kortkod

  • Om du har beställt ett ersättningskort eller har fått ett utbyteskort pga. att giltighetstiden på ditt kort snart går ut så använder du samma kortkod som på ditt gamla kort.
  • Om du har beställt ett nytt kort så kommer din kortkod i ett separat brev inom några dagar.

Om du har glömt din kortkod kan du beställa en kopia av koden appen. Du kan också beställa en kodkopia genom att kontakta kundservice på telefon 0771-55 55 00, genom chatt eller skicka ett säkert medddelande.  

Logga in & chatta med kundservice 

Logga in & skicka ett säkert meddelande

Om ditt kort

  • Blippfunktionen aktiveras när du gör ditt första köp med chip och kortkod.
  • Kortet har en köp- och uttagsgräns samt en regionspärr för vilka regioner kortet ska vara öppet för. 
  • Behöver du spärra kortet gör du det i appen eller genom att ringa Spärrservice på 0771-33 20 00
  • Köp- och uttagsgräns är en säkerhetsbegränsning du kan ange för hur mycket du max kan handla för på ditt kort eller ta ut i uttagsautomater under en rullande tidsperiod. Du sätter en total köpgräns där du sedan kan bestämma hur mycket av detta som får avse internetköp.

    Köpgränsen i butik och på internet gäller under rullande 30-dagars perioder medan uttagsgränsen gällande automat gäller under rullande 7-dagars perioder. Med rullande menas att vi sammanställer de köp/uttag som har skett under den angivna perioden, om dessa överstiger gränsen nekas köpet/uttaget. 

    Du kan se hur mycket du har kvar att förbruka samt ändra din köp- och uttagsgräns i appen eller via din internetbank.

    Ändra köp- och uttagsgränsen i appen:

    1. Logga in i appen
    2. Klicka på "Konto"
    3. Klicka på ditt kort
    4. Gör önskade ändringar under rubriken "Köpgräns" och "Uttagsgräns i automat" och tryck på "Stäng".

    Ändra köp- och uttagsgräns via internetbanken:

    1. Logga in
    2. Välj menyvalet Kort, Säkra kortbetalningar och Köp- & uttagsgräns
    3. Under den valda gränsen ser du hur mycket du har kvar till din köp- eller uttagsgräns
    4. För att göra ändringar, klicka på Ändra vid aktuellt kort
    5. Gör önskade ändringar och klicka sedan på Spara

    Behöver du hjälp så är du välkommen att kontakta kundservice, 0771-55 55 00.

  • Ja, som en säkerhetsåtgärd kan du välja att öppna eller spärra ditt kort för köp eller uttag i regioner utanför Sverige. När du ska ut och resa öppnar du enkelt upp ditt kort för den region du ska resa till. Du kan se och ändra din regionspärr i appen eller via internetbanken.

    Ändra regionspärren i vår app:
    1. Logga in i appen
    2. Klicka på Konto
    3. Klicka på ditt kort
    4. Under Utlandsköp, gör önskade ändringar och klicka på "Spara mina val"
    Ändra regionspärren via internetbanken:
    1. Logga in 
    2. Välj menyvalet Kort, Säkra kortbetalningar och Regionspärr
    3. Om du har flera kort, välj aktuellt kort i rullisten längst upp på sidan, du kan även bocka i rutan för att göra ändringen på samtliga kort
    4. Gör önskade ändringar och klicka sedan på "Spara"
  • Du kan ta ut max 10 000 kr/24h eller 25 000 kr/vecka. Detta gäller för uttagsautomater och t.ex. vid valutaköp på valutaväxlingskontor. Du kan även sätta lägre gränser samt stänga kortet för uttag i appen eller internetbanken.

    Kontrollera och ändra din köp- och uttagsgräns i mobilappen:

    1. Logga in i appen
    2. Klicka på "Konto"
    3. Klicka på ditt kort
    4. Gör önskade ändringar under rubriken "Uttagsgräns i automat" och tryck på "Stäng"

    Kontrollera och ändra din köp- och uttagsgräns via internetbanken:

    1. Logga in
    2. Välj menyvalet Kort, Säkra kortbetalningar och Köp- & uttagsgräns
    3. Under den valda gränsen ser du hur mycket du har kvar till din köp- eller uttagsgräns
    4. För att göra ändringar, klicka på Ändra vid aktuellt kort
    5. Gör önskade ändringar och klicka sedan på Spara

    Behöver du hjälp så är du välkommen att kontakta kundservice, 0771-55 55 00.