Spärra kort
Om du förlorat ditt kort eller misstänker att någon annan fått kännedom om din kortkod ska du omedelbart spärra ditt kort.
Vad händer sen?
När du spärrat ditt kort skickar vi ut ett nytt kort till dig inom 5-6 vardagar.
Reklamera kortköp
Upptäcker du obehöriga köp som du själv inte har gjort ska du omedelbart spärra ditt kort.
Om det har genomförts felaktiga eller obehöriga transaktioner på ditt kort är det viktigt att du reklamerar detta till banken snarast.
Kontakt vid misstanke om kortbedrägerier
Om du upptäcker eller har misstanke om bedrägliga kortköp ska du omedelbart kontakta spärrservice.
Samtliga korttransaktioner övervakas i ett system som varnar vid misstanke om bedrägliga köp eller uttag. Systemet är i drift 24 timmar om dygnet, året runt. När systemet upptäcker en misstänkt transaktion kontaktar vi dig via telefon för att kontrollera om det är en riktig eller en bedräglig transaktion.